با حضور پرشور کارکنان و در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)؛
مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کرمانشاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، همزمان با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در این مرکز برگزار گردید.
این مراسم معنوی که از روز اول تیرماه سال جاری آغاز شد و به مدت دو روز در محل نمازخانه مرکز ادامه داشت، با استقبال و حضور پرشور همکاران خانم و آقا از بخشهای مختلف تحقیقاتی، آموزشی و ستادی همراه بود.
در این نشست معنوی، حاج آقا قلعهکهنه (از دفتر نماینده محترم ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه) به عنوان سخنران مراسم، در سخنانی به تبیین فلسفه قیام عاشورا و جایگاه والای ایثار و شهادت در مکتب حسینی پرداخت. وی بر ضرورت الگوگیری از سبک زندگی اهلبیت (ع) در عرصههای کاری و اجتماعی تأکید کرد.
در ادامه این برنامهها، همکاران مرکز با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مرثیهسرایی، ارادت خود را به ساحت مقدس شهدای دشت کربلا ابراز داشتند. در پایان نیز، به منظور پذیرایی از عزاداران حسینی، سفره صبحانه نذری با همت و مشارکت همکاران مرکز پهن شد تا این محفل معنوی در فضایی صمیمانه و با توسل به اهلبیت (ع) به پایان برسد.
برگزاری چنین برنامههایی در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی، نشاندهنده پیوند عمیق میان ارزشهای دینی و روحیه خدمت در میان جامعه محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی استان است.
